Stage en marketing

Date de mise à jour de l’offre

Botify SAS :

Créé en 2012 à Paris, Botify est une plate-forme en mode SaaS qui permet à ses clients d’optimiser leurs sites et d’ajuster leur structure dans le but d'accroître leur trafic organique, social et mobile. En seulement quelques années, Botify a ouvert des bureaux à Paris, Londres et New-York, et travaille avec plus de 400 clients à travers 30 pays, allant de petites et moyennes structures à de grands comptes globaux dans divers secteurs, tels que le e-travel (Booking, Airbnb), e-commerce (Zalando, John Lewis, Macy's, Lazada/Rocket Internet), media (Refinery29, Wikia, Le Figaro, Time Inc.), lead generation (eBay, RetailMeNot, Yellow Pages), et agences digitales (Digitas, iProspect). Soutenus par Idinvest et Ventech, leaders européens du capital risque, auprès desquels nous avons levé 6 millions d’euros début 2016, notre ambition est de poursuivre et accélérer notre développement à l’international, de notre produit, et de nos équipes en France et à l’étranger.

Description de la mission

Are you a highly-organised, detail-oriented, analytically-minded, and creative person? You are willing to master the art and science of combining traditional marketing tactics with new, cutting-edge ones? If so, let’s talk!
Botify is looking for a Field Marketing Intern who will report to the Marketing Manager, Southern Europe and will support the execution of online and offline demand generation and field marketing programs that contribute to quarterly demand and revenue goals.



You will:
* Assist in the management and execution of regional (Europe) field marketing plans to support sales objectives and grow the customer base in specific territories.
* Help in planning, promotion, coordination, and execution of full-scale event programs in support of pipeline generation and acceleration and customer retention and expansion, including: third-party sponsorships and tradeshows, owned events, partner events, customer marketing events, and more.
* Help in executing ABM programs utilising a variety of marketing channels (events, ads, direct mail, email, phone, etc.).
* Work closely with internal stakeholders: the marketing team, the sales team, and customer success team to execute campaigns geared towards lead generation and customer retention and expansion.

Profil recherché

What we’re looking for:
* Ability to complete a 6-month-internship starting Feb/March 2020
* First experience in a marketing B2B role, executing online and offline campaigns
* Currently studying in Marketing, Business or a related field
* Willing to work in an innovative, fast-paced technology company
* Ability to work on multiple projects at a time
* Excellent verbal, written and interpersonal communication skills
* Fluency in French and English

Niveau de qualification requis

Bac + 4/5 et +
  • Employeur
    Botify SAS
  • Secteur d’activité de la structure
    Emploi - Economie - Innovation - Numérique
  • Effectif de la structure
    De 51 à 250 salariés
  • Site internet de la structure
    https://www.botify.com
  • Type de stage ou contrat
    Stage d'immersion en milieu professionnel dans le cadre de la formation professionnelle continue
  • Date prévisionnelle de démarrage
  • Durée du stage ou contrat
    Plus de 4 mois et jusqu'à 6 mois
  • Le stage est-il rémunéré ?
    Oui
  • Niveau de qualification requis

    Bac + 4/5 et +
  • Lieu du stage
    15 rue de Laborde
    75019 PARIS 19E ARRONDISSEMENT
  • Accès et transports
    Metro, train, bus